Deel 4 - Reisverslag uit Bharatpur, India van jeskel - WaarBenJij.nu Deel 4 - Reisverslag uit Bharatpur, India van jeskel - WaarBenJij.nu

Deel 4

Blijf op de hoogte en volg

15 Februari 2016 | India, Bharatpur

13 februari

Om 6.30 staat de wekker, we hebben weinig slaap gehad vannacht. Tot middernacht waren er bruiloften door de straat. Onwijs leuk om te zien. Op koetsen, paarden en in versierde auto`s kwamen hele stoets voorbij. Kel en ik kregen de mogelijkheid dit op de roof te ervaren. De hotelmedewerker bracht ons erheen. Wat een uitzicht. Het begon met een wagen vol lampen en met harde muziek, gevolgd door dansende mensen, lichtgevende beelden en het trouwkoppel.
Wij pakken onze spullen in en lopen naar de ontbijt zaal.
Om 8.15 vertrekken we met de auto naar Jaisalmer. We komen de meest uiteenlopende dingen tegen. We zullen 1 stop houden zodat Deleep kan slapen.
Langs de weg staat een jongen zijn lekke vrachtwagen band op te pompen met een handpomp, komt er een tuk tuk voorbij met mensen aan de achterkant van de tuk tuk hangend en op het dak zittend en zien we vrouwen en kindjes lopen met enorme manden op hun hoofd.
Ik moet naar het toilet. Omdat we nu midden in de woestijn rijden, is hier geen toilet of restaurant te bekennen. Ja.. dat wordt naast de auto zitten. Met me urinelle en toiletrol lopen kel en ik richting een bosje. Zo breedt als een tak.. haha. Wat awkward, ik voel me zo ongemakkelijk. Snel stappen we weer de auto in.
Bij een klein restaurantje stoppen we even. Kel en ik hebben trek, maar we durven hier geen eten te nemen. Dus bestellen we alleen sla, tomaat, onion, radijs en wortel. Het is niet een erg vullende lunch, maar in iedergeval iets.
Eindelijk na uren rijden, 10 uur verder, komen we in een drukker dorpje. Deleep en Pankaj beseffen dat we verkeerd gereden zijn, tegen het verkeer in rijden wij de juiste richting in. Kel en ik voelen ons niet veilig, maar kunnen het niet laten te lachen om wat er hier soms gebeurt.
We vinden een restaurant waar veel mensen zitten. Ze serveren ons een heerlijke pizza, op hun manier. We zijn moe en hebben het autorijden nu ondertussen wel een beetje gehad. Nog 1 dag en dan eindelijk weer wat rust van het autorijden.
Om 23h komen we aan in Bharatpur. Er zijn in dit plaatsje slechts 10 hotels te vinden. En natuurlijk.. alles vol. Gelukkig verteld een van de hotels waar een guesthouse te vinden is aan de snelweg en rijden wij daar naartoe. Het is een luxe kamer, groot en een goed bed.
Shivant, me ouders en zusje eten samen, en via skype praten we bij. Het is fijn ze gezien en gesproken te hebben. Ondanks de slechte verbinding. Het is tijd lekker naar bed te gaan.

14 februari

Happy valentine. Om 5 uur gaat onze wekker. Ik zet de douche aan. Geen water. De manager zegt dat het water op is. Oke.. dat we dit deze reis nog gingen mee maken. Gelukkig kwam er een kleine straal koud water. De Manager geeft me een verwarmingselement om het water te warmen. Kel staat onder de koude straal te douchen en ik zit ernaast op de grond met me emmertje louw water, wat wordt beschouwd als een warme douche. We hebben het zo koud, maar moeten lachen om hoe genant we hier bezig zijn. Helaas voel ik me vandaag niet fit.. Pankaj en Kelly hebben besloten dat het beter is iets later te vertrekken. Het is half 8 wanneer er ei wordt gebracht. Om half 9 vertrekken we voor ons laatste deel van deze mooie reis.
Via Jaipur rijden we naar Jaisalmer. We komen door de stad, waar we worden aangehouden. Deleep moet zijn rijbewijs geven. Ze moeten bewijzen dat wij toeristen zijn en op eigen wil met hun samen reizen. Omdat Deleep en Pankaj snel verder willen geven ze 500 rupee (6.65 euro) en mogen we verder rijden. Dit heeft een nacht daar zitten gescheelt.
Ik herken veel in Jaipur van me vorige reis. En het is leuk om hier weer langs te rijden en doorheen.
Via Jaipur rijden we door de woestijn, we komen langs een kermis, door smalle straatjes en zandwegen weten we een weg te vinden naar de mainroad. Inmiddels is het 19 uur savonds en stoppen we eindelijk even om te eten. Dat hun geen honger hebben! Ongelofelijk.
Ook hier was het niet mogelijk om voor ons te eten. We kopen een tas vol koekjes, snoepjes, chocolade en chips. Even een uurtje uit de auto. We zitten langs de weg, het is een schattig restaurantje. Ze hebben hier nog niet eerder een blanke gezien en blijven ons dan ook aanstaren. Eingelijk is het wel schattig. Na met ze op de foto te zijn geweest rijden we verder.
In de auto is het stil, we zijn allemaal op onze eigen manier over alles aan het nadenken. Het valt niet te omschrijven wat er door ons heen gaat. Soms zijn we verdrietig, troosten we elkaar. Soms laten we het ook helemaal niet merken. Het is gek dat het nare wat we gezien hebben het onderwerp is waar we het meest aan denken en over nadenken. Soms schrikken we wakker in de auto en bedenken we ons of alles een droom was. Maar het is werkelijk.
Bij de laatste tol worden we aan de kant gezet, lekker 2x op 1 dag worden aangehouden. Naast ons staat een militair intimiderend met een stok op de grond te tikken en schijnt de ander met zijn zaklamp in onze ogen. Tjonge, wat je hier met geld wel niet kunt bereiken. In iedergeval een hoop papierwerk en tijd!
21h en we zien het golden fort al in de verte. Nog 15 minuutjes en dan op onze vertrouwde plek. Manish heeft geregeld dat er warm water is en Dolat is speciaal voor ons even naar het hotel gekomen vanaf huis om te helpen met de spullen. We nemen afscheid van Deleep.
We zijn stiekem wel om hem gaan geven en zijn dankbaar voor zijn aanwezigheid. In het hotel nemen we een douche, leggen we onze spullen op onze oude plek en gaan we heerlijk in bed liggen.

  • 15 Februari 2016 - 15:46

    Oma Ria:

    Hoi meiden we genieten van jullie bericht maar ben blij dat ik ,t niet hoef mee te maken.
    nou rusten jullie lekker uit op je vertrouwde plekje love en kisses miska en ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bharatpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2016

The End

22 Februari 2016

Deel 6

18 Februari 2016

Deel 5

15 Februari 2016

Deel 4

13 Februari 2016

Deel 3

Actief sinds 07 Feb. 2016
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 2270

Voorgaande reizen:

07 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: